Adressändring
Det finns flera sätt:
Postens adressändring, där får du även postens ”flyttkomihåg” med praktiska råd
Svensk Adressändring på 020-97 98 99/ 0771-97 98 99 (från mobilen eller utlandet).
www.adressandring.se
Här kan du göra flyttanmälan och anmäla adressändring, eftersända posten permanent eller tillfälligt samt lagra posten.
Elektricitet
Alla hyresgäster har ett eget abonnemang. För att vara säker på att ha el vid inflyttning, anmäl din nya adress senast en vecka innan du ska flytta in.
Du anmäler detta till Fortums kundservice på tel. 08-671 70 00.
(Göm inte heller bort att säga upp ditt gamla el-abonnemang.)
Telefon:
Telia kundtjänst: 90 200
Kabel-TV och Internet:
Mer information finns under menyrubriken Kabel-TV och Internet.
Hemförsäkring:
Vi kräver att du har en gällande hemförsäkring. Hemförsäkringen omfattar samtliga medlemmar i din familj och täcker förutom skador på dina ägodelar, även sådana som kan drabba fastigheten.
Förråd
Förråden finns
i källaren och är märkta med
lägenhetsnummer. De måste låsas med ett
eget hänglås. Ställ inga värdesaker i
förråden.
Besiktning av lägenheten:
I samband med att den tidigare
hyresgästen flyttar ut besiktigas
lägenheten. När du flyttar in gör vi en
ny besiktning och besiktningsprotokollet
ska du skriva under. Det är viktigt att
skador som kan finnas i lägenheten finns
med i protokollet så du inte blir
ansvarig för dem vid framtida
utflyttning.